پیرو پست قبلی در ارتباط با نحوۀ ایمیل مارکتینگ اپل، اپل پس از آغاز فروش سراسری، به تمام مشترکین لیست ایمیلی اش، اعلام کرد که دیگر می توانند آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را با عقد قرارداد و انتخاب یکی از 3 شرکت اپراتوری خرید کنند.

ایمیل پیش فروش آیفون 6 اپل

مدت ها بود این موضوع که یک نوع اپیدمی در مردم جهان (و ما مردم ایران) وجود دارد که یک آن از جای بر می خیزیم و می خواهیم یک اقدامی کنیم آزارم می داد. این اقدام می توانست (و می تواند) خرید یک کالا (مثل آیفون)، نوعی پوشش (تاس یا بلند نمودن موهای سر)، استفاده از شبکۀ پیام رسان (اپیدمی گرایش موجی به سوی وایبر با وجود آنکه اسکایپ از هر نظر بهتر عمل می کند)، تغییر لوگو (به مناسبت‏های خاص در شبکه های اجتماعی)، تماشای برنامه ای خاص (مثل والیبال این روزها) و ده ها و صدها موضوع و مسالۀ دیگر که تمامی نداشته و همیشه جامعه ای مثل ایران یا امریکا نیازمند اینگونه تکاپوهاست تا اتفاقات دیگری نیفتد. بگذریم!

اپل آیفون 6 نیز آمد و همچون آمدن آیفون 5، سیل جمعیتی به سوی پاساژهای موبایل و وبسایت های اینترنتی آن هم به صورت شبانه برای خرید آیفون جدید ایجاد شد.

آیا فکر کرده اید قیمت تمام شده این محصول برای کمپانی اپل چقدر بوده؟ و آیا فکر کرده اید بهای گزافی که برای این نوع تلفن پرداخت می کنیم می تواند چه حسنات دیگری برای ما داشته باشد؟ آیا فکر می کنید آیفون، تک است یا ما گرفتار همان اپیدمی همیشگی و چشم و همچشمی حتا در این نوع موارد هستیم؟ آیفون را برای چه می خریم؟ برای اینکه آیفون است یا امکانات ویژه ای دارد که همۀ ما می شناسیم و بر همان اساس، آن را از سایر دستگاه ها و موبایل های موجود در بازار تمییز می دانیم؟

کمپانی ایسوس روز دهم سپتامبر (19 شهریور) با انتشار تصویری در فیسبوک این شرکت اعلام کرد که علاقه مندان به خرید تلفن جدید می توانند به جای خرید یک آیفون 6، شش گوشی ZenFone این شرکت را تهیه کنند. [متن خبر]

گوشی ZenFone در مقابل آیفون 6

اگرچه دیدگاه کاربران نیز با هم متفاوت است و در همین مطلب، کاربری در انتقاد از متن منتشر شده از جانب ایسوس نوشته: بلی ولی برای کسی خوبه که هر سال گوشی عوض میکنه آیا دو سال دیگه این گوشی می تونه بازی های روز رو اجرا کنه؟ مطمئنا خیر! ولی همین الان روی آیفون 4 که تقریبا مال 5 سال پیشه هر بازی روزی به خوبی اجرا میشه

اما در نهایت آنچه که من فکر می کنم آن است که این اپیدمی نه فقط برای اپل که برای تمام تولید کنندگانی که تصور می کنند کالایشان تمامن مصرفی و از ملزومات زندگیست که باید به صورت دائم توسط مشتری تغییر یابد از بین برود. در این حالت است که کیفیت حقیقی را به دور از بوق رسانه های تبلیغاتی لمس می کنیم و هزینه های گزاف و سالیانه بابت این موارد نمی پردازیم

هوشمندی = رمز موفقیت